Regels voor NUV-leden

NUV-leden houden zich aan bepaalde regels om ervoor te zorgen dat de kwaliteit vanĀ uitgaven inzichtelijk en controleerbaar is. Wie adverteert in een titel van een NUV-lid is automatisch verzekerd van de toepasselijkheid van onderstaande regels.

NUV-leden:

  • geven openheid van zaken over prijsstelling, inhoud, herkomst, samenstelling en eigenschappen van hun uitgaven.
  • verschaffen meetbare informatie over oplages en bereik (via NOM).
  • maken de klant duidelijk dat het gesprek een commercieel oogmerk heeft.
  • handelen in overeenstemming met de bepalingen van de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen en schaden het vertrouwen in reclame en de advertentieverkoop voor uitgeefproducten niet.
  • beschikken over een afhandelingssysteem waarmee eventuele klachten op een bevredigende manier worden opgelost.

Ook gelden de volgende garanties en vormen van marktregulering die in nauwe samenwerking met de belangenorganisaties voor adverteerders en mediabureaus tot stand zijn gekomen:

  • Controle van oplagecijfers door het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM)
  • Bereikcijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM)
  • NSTD-tariefkaart
    De Nederlandse Standaard Tarief Documentatie is een belangrijk kwaliteitskeurmerk voor tijdschriften. Op de NSTD-tariefkaart staan objectieve gegevens vermeld, zoals de gecontroleerde oplage, advertentietarieven, technische gegevens en verschijningsdata. Alleen NUV-leden mogen de echte NSTD-tariefkaart vervaardigen in de afgesproken kleur en opmaak.
  • ROTA Regelen
Onderwerpen
    sluiten