12-04-2016

De kracht van data I: Optimalisatie van de klantpropositie

12-04-2016, 13.00-18.00

NUV, Hogehilweg 6, Amsterdam

Organisator: NUV Academy

extDe kracht van data I: Optimalisatie van de klantpropositie

 

NUV Academy wil uitgevers stimuleren een data driven onderneming te worden zodat ze ook in een markt die wordt gedomineerd door algoritmereuzen als Facebook en Google een eigen rol kunnen blijven spelen. Daarom organiseert NUV Academy drie bijeenkomsten onder de paraplu van de titel ‘De kracht van data’:

  • Bijeenkomst I: Kennisbijeenkomst (wat elke manager moet weten)
  • Bijeenkomst II: Inspiratiebijeenkomst (uses cases)
  • Bijeenkomst III: Self assessment (aan de slag met data)

Leerdoelen bijeenkomst I:

  • Optimalisatie van proces en product via data in de uitgeefmedia-organisatie.
  • Detectie van relevante data in de uitgeeforganisatie.
  • Ontdekken met welke externe datasets uitgevers direct aan de slag kunnen (zoals Google).
  • Handreikingen voor de operationele implementatie van data in primaire uitgeefmediaprocessen en backoffices.
  • Samen met collega’s op zoek naar de kansen in de eigen organisatie.

PRAKTISCH

  • Voor wie? Directies en (operationeel) management in uitgeefmediabedrijven die aan het begin staan van een datagedreven organisatie
  • Door wie? Patrick Swart en Michel Blaauw van GEADATA
  • Wanneer? Dinsdag 12 april 2016, 13.00-18.00 uur
  • Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
  • Kosten?* Gratis voor leden van MMA (voorheen GPT) en MVW; NUV-leden betalen € 160,- ex. btw; niet-leden betalen € 320,- ex. btw. Voor deelname aan meerdere bijeenkomsten geldt een combinatietarief.

Meld u direct aan

PROGRAMMA (13.00-18.00, incl. borrel)

Centraal tijdens deze eerste bijeenkomst over data staat de vraag hoe uitgeefproces en rendement kunnen worden geoptimaliseerd met behulp van data. U krijgt inzicht in de ontwikkeling van een datastrategie (welke data verzamelen voor wat en de borging in organisatie en uitgeefproces) en in de implementatie daarvan. Waar te beginnen? Welke organisatie-aanpassingen zijn nodig? Vandaag gaat het over marsroute, organisatie, datateams, workflow, skills, tools en veiligheid. Wat is datamining en welke externe data kunt u gebruiken om te komen tot ‘actionable insights’ en propositieverbetering? Waar halen we welke data vandaan en hoe genereren we nieuwe inzichten en causale verbanden? U krijgt inzicht in toepassingsmogelijkheden van data-analyse die bijdragen aan rendementsoptimalisatie in uitgeeforganisaties doordat de mogelijheden van uniek, op maat gesneden aanbod binnen handbereik worden gebracht.

Ook met beperkte middelen kan er al veel worden bereikt met de inzet van datamining en analyse. Bouwstenen voor een datagedreven uitgeeforganisatie worden gedefinieerd en operationele handreikingen gegeven om data in te zetten in de primaire uitgeefprocessen. Hoe richt je het in, hoe maak je een start en wat heb je dan feitelijk nodig? Aan de hand van aansprekende cases worden alle aspecten van datascience toegelicht. Aan het einde van de bijeenkomst weet u wat elke manager moet weten over data, over de betekenis van data voor de eigen uitgeefstrategie en het uitgeefproces en hoe de datastrategie in de eigen organisatie kan worden geïmplementeerd.

INFORMATIE

Voor meer informatie neemt u contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting en het tarief voor NUV-leden wordt dan alsnog in rekening gebracht. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Onderwerpen
    sluiten