07-03-2017

NUV Academy: themabijeenkomst 'Digitale paradigma's 4.0'

07-03-2017, 13.00 - 17.00

Nederlands Uitgeversverbond, Amsterdam

Organisator: NUV Academy

Digitale paradigma’s 4.0Logo NUV Academy met pinguins, nieuw

Een verkenning voor uitgeefmedia

Na mechanisatie, automatisering en digitalisering staan we aan de vooravond van een vierde revolutie. Robotisering, artificiële intelligentie (AI), zelflerende computers, conversational interfaces, slimme algoritmen, big data en spraakgestuurd zoeken, veroorzaken de volgende sprong in content-,
marketing-, commerciële en backofficeprocessen. Al lijkt het nog ver weg, deze technologische innovaties zullen elkaar gaan versterken en de impact voor uitgeefmedia zal enorm zijn.

We verkennen de betekenis van nieuwe technologieën voor de uitgeefsector, mede aan de hand van praktijkcases. Na deze bijeenkomst begrijp je wat de nieuwe technieken voor je klanten betekenen en wat de mogelijke effecten zijn voor uitgeefmedia.

PRAKTISCH

  • Voor wie? CEO’s, directies, content-, marketing-, operationele en IT-managers, product developers/-managers, uitgevers en hoofdredacteuren, marketeers en procesmanagers in uitgeefmediabedrijven die hun digitale koers willen plotten en uitbouwen naar 2020.
  • Wanneer? Dinsdag 7 maart 2017, 13.00-17.00 uur
  • Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
  • Kosten?* Gratis voor MMA- en MVW-leden; NUV-leden betalen € 175,-; niet-leden betalen € 350,-*. Prijzen excl. btw.

Meld je direct aan

Sprekers, totaal

PROGRAMMA

13.00     Registratie en ontvangst

13.15      Welkom door middagvoorzitter Nineke van Dalen, directeur NUV Academy

13.30     De customer journey in het contextuele tijdperk

Antal de Way heeft bijna zijn hele loopbaan gewerkt op het snijvlak van de oude en digitale economie bij multinationale ondernemingen en is oprichter van Engagement Media. Als Chief Engagement Officer weet hij haarfijn het kaf van het koren van digitale ontwikkelingen te scheiden. Antal doceert Social Business, Contentmarketing en Community management aan diverse gerenommeerde opleidingsinstituten.

Bottechnieken groeien wereldwijd explosief waardoor klantawareness, mediaconsumptie, transactie- en aanschafgedrag blijvend zullen veranderen. Volgens Antal gaat de geautomatiseerde klantreis de 360 graden strategie van uitgevers en merken versnellen en helpen om omzet te behouden en te pakken.

Aan de hand van veel voorbeelden schetst Antal het kader voor het bot-gedreven mediaproces:

    • belangrijke technologische ontwikkelingen en gevolgen
    • de impact voor en uptake door gebruikers
    • de kritische succesfactoren
    • de mogelijkheden/effecten voor e-commerce en cases
    • de mogelijkheden voor publishing brands en productontwikkeling
    • de mogelijkheden voor merken en adverteerders
    • het speelveld en de spelers

14.15      Robot Journalism

Chris van der Lee (hoofdonderzoeker onderzoeksproject Automated Journalism vanuit het Future Media Lab, Fontys) presenteert een multidisciplinair onderzoeksprogramma. Samen met een aantal nieuwsmedia wordt gewerkt aan een tool voor nieuwsredacties waarmee automatisch (gepersonaliseerde) nieuwsberichten kunnen worden gegenereerd. In het Angelsaksische taalgebied worden deze tools al ingezet door nieuwsmedia maar voor het Nederlandse taalgebied is deze ontwikkeling nieuw. De ontwikkeling van deze tool combineert contextueel design, machine learning en taalprocessen.

14.50     Pauze

15.10      Chatbots bij KRO-NCRV

Chantal Labree en Cyril Snijders, beide conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV, delen de ervaring die zij opdeden bij de creatieve ontwikkeling en inzet van Kevin de Chatbot bij de fictieve dramaserie Vlucht HS13. Momenteel wordt Kevin doorontwikkeld voor journalistieke producties, zoals de talkshow van Eva Jinek. We zijn benieuwd naar de doelstellingen, resultaten en learnings. Chantal en Cyril geven inzicht in het creatieve proces (ontwikkeling van storylines), in de interactie met de kijker en de impact op de backoffice van de productie.

15.35      Chatbots in de contentketen en klantenservice

Botcave-oprichter Sander Wubben ontving een subsidie van het Stimuleringsfonds voor de ontwikkeling van Nederlandse taaltechnologie die chatbots aandrijft. Botcave wil door deep learning chatbots bouwen. Sander participeert in het onderzoeksprogramma van Fontys en maakt inzichtelijk wat de mogelijkheden zijn bij het aanbieden van content via chatbots en het optimaliseren van de klantenservice.

16.00     Marketing Engineering 4.0

Tjeerd Brenninkmeijer, Chief Marketing Officer en co-founder van Hippo, presenteert de mogelijkheden om digitale gebruikerservaringen werkelijk relevant te maken met de inzet van machine learning en big data, bijvoorbeeld op het terrein van e-commerce. Deze techniek maakt contextuele content(marketing) mogelijk. Het Amerikaanse BloomReach (nieuwe eigenaar van Hippo) biedt legio toepassingen. Maar hoe werkt dat dan? Een kijkje in de keuken van de customer journey 4.0.

16.30     Vragen en paneldiscussie

16.50     Napraten met een hapje en drankje

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 175,-, dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

sluiten