21-04-2016

Workshop 'Marktonderzoek 3.0 in de praktijk'

21-04-2016, 13.30-18.00

NUV, Hogehilweg 6, Amsterdam

Organisator: NUV Academy

extMarktonderzoek 3.0 in de praktijk

Van klantinzicht en klantreis naar concept

In een wereld waar technisch bijna alles mogelijk is, kan ieder product gemaakt worden en iedere dienst uitgevoerd. Slechts 1 vraag is belangrijk: WAAROM? Waarom heeft uw doelgroep hier behoefte aan? Waarom zou uw klant voor uw product of dienst (moeten) kiezen? Neem uw eindgebruiker, uw klant als uitgangspunt. Hoe identificeert u behoeftes en wensen en hoe sluit uw product of dienst daar naadloos op? Leer wat goede interview- en onderzoekstechnieken zijn en hoe u zelf goedkoop maar effectief marktonderzoek doet.

PRAKTISCH

  • Voor wie? Directies, productontwikkelaars, product managers, uitgevers, community managers, brand- en marketingmanagers, marktonderzoekers, business development, marketeers, (hoofd)redacteuren, in zowel corporate als mkb-uitgeverijen
  • Wanneer? Donderdag 21 april 2016, 13.30-17.00 uur
  • Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
  • Kosten?* Gratis voor MVW-leden; NUV-leden betalen € 160,-; niet-leden betalen € 320,-. Prijzen excl. btw.

Meld u direct aan, er zijn slechts 40 plaatsen beschikbaar.

TRAINERS

  • Stephanie Duque. Merkdokter. Talent in verbinden van mensen en merken. Haar passie voor het marketing- en innovatievak komt o.a. voort uit het doorgronden van de psyche van de eindgebruiker.
  • Marie Emma Vigeveno. Praktische commerciële innovatie-expert. Slaat de brug van abstracte concepten naar concrete uitvoering.

PROGRAMMA

13.30     Ontvangst & deelnemersregistratie

13.50     Welkom

14.00     Customer discovery in 4 fasen
In dit onderdeel komt de theorie van de customer discovery aan bod en worden aan de hand van praktijkvoorbeelden 4 fasen geëxploreerd in de zoektocht naar de optimale product/markt fit:

  1. Hoe vindt u de juiste doelgroep? U leert aannames op te stellen, persona’s van ieder klantsegment te creëren en te zoeken naar innovators & early adopters (die zijn essentieel bij co-creatie en reflectie).
  2. Wat is de motivatie van uw klant? Wat is het probleem en hoe groot is het probleem? Hoe vindt u klantdilemma’s? Leer de pains & gains van uw doelgroep te identificeren en een klantreis (customer journey) in kaart te brengen.
  3. Hoe test u een mogelijke oplossing? Leer hoe u zelf een usability test opzet en een goed diepte-interview houdt en de resultaten in het proces verwerkt.

Hoe ontdekt u of u de koers moet wijzigen? Weet wanneer u echt een relevant, onderscheidend en geloofwaardig concept in handen houdt.

15.00     Pauze

15.15     De praktijk
We behandelen de praktijkcasus ‘Smartfolder. De customer journey van de reclameklant’. Vervolgens wordt de theorie over customer discovery toegepast in een workshop, waarbij we praktijkgericht aan de slag gaan met diepte-interviews, het in kaart brengen van een klantreis (customer journey) en/of met het creëren van persona’s. Ten slotte worden 10 tools geïntroduceerd die u kunt toepassen bij klantonderzoek.

16.30     Vragen, discussie en wrap up

17.00     Borrel

INFORMATIE

Voor meer informatie neemt u contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW-leden vervalt verder bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 160,-, dat bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Onderwerpen
    sluiten