10 mei NUV Academy – themabijeenkomst 'Flipping de mediaorganisatie'

Vorig artikel Volgend artikel
05-04-2016

ext‘Flipping’ de mediaorganisatie: naar het 360° uitgeefmodel

INSPIRATIE & TOEPASSING

Online content en nieuwe businessmodellen vergen een andere dynamiek van de mediaorganisatie. Flipping the media organisation betekent het loslaten van het vertrouwde organisatiemodel. Jonge en creatieve mediamakers willen de ruimte om hun digitale expertise te benutten. Gedacht vanuit de taak ontstaat een nieuw model van organiseren, waarin innovatie en ondernemerschap ruim baan krijgen. Tijdens deze themabijeenkomst met deskundigen uit het veld en de Hogeschool Utrecht komen verschillende invalshoeken aan bod.

Klaske Tameling, adviseur en onderzoeker van crossmedia business, introduceert het model ‘flipping the media organisation’. Mathieu Halkes, productmanager Digitaal bij FD Mediagroep, vertelt vanuit de praktijk hoe ver BNR en het FD zijn met het model van ‘flipping the newsroom’. Studenten van de HU-minor Future News Media vertellen over wat hun opviel bij de kennismaking en samenwerking met de beroepspraktijk. Laurens Vreekamp, online media-ondernemer, docent en onderzoeker van crossmedia toepassingen, is gespreksleider. Na de inhoudelijke inleiding onderzoeken de deelnemers met elkaar kansen en mogelijkheden van een nieuw organisatiemodel.

Wat levert de bijeenkomst u op?

  • Inspiratie voor de profilering van uw merk en verkenning van crossmediale mogelijkheden
  • Reflectie op de inrichting van uw eigen mediaorganisatie en interdisciplinaire samenwerking

PRAKTISCH

  • Voor wie? (Hoofd)redacteuren, uitgevers, community- en brandmanagers, developers, designers, HR-managers, marketeers
  • Wanneer? Dinsdag 10 mei 2016, 12.30-17.00 uur
  • Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
  • Kosten?* Gratis voor MVW-leden; NUV-leden betalen € 160,-; niet-leden betalen € 320,-. Prijzen excl. btw.

Meld u direct aan, het aantal plaatsen is beperkt.

PROGRAMMA

12.30     Ontvangst met een broodje

13.00     Welkom

DEEL A: Inspiratie

13.15      Flipping the mediaorganisatie, door Klaske Tameling

13.45     Reactie van Mathieu Halkes, productmanager Digitaal FD Mediagroep

14.00     Observaties & tips van millenials, door de studenten Minor Future News Media
Hoe ervaren deze studenten huidige mediaorganisaties, wat kan beter en wat valt ze op? Wat zijn hun tips voor en verwachtingen van mediaorganisaties 2020?

14.20     Pauze

DEEL B: Toepassen en participeren

14.45     World Café: aan de slag met merk en organisatie
Deelnemers gaan in kleine groepen actief aan het werk met de vraag: ‘Wat kan een mediamerk doen en bereiken buiten bestaande grenzen?’ Oefenen met denken vanuit de gebruiker en als maker. Bepaal welke skills, middelen, afdelingen en modellen nodig zijn en hoe u uw organisatie daarop kunt afstemmen.

16.30     Feedback door Laurens Vreekamp
De groepen krijgen deskundige en concreet bruikbare feedback op de concepten en op de (on)mogelijke flipping van de eigen organisatie (waar, wanneer en hoe).

17.00     Borrel 

INFORMATIE

Voor meer informatie neemt u contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW-leden vervalt verder bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 160,-, dat bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Onderwerpen
    sluiten