12 maart NUV Academy – Workshop ‘Agile & fragile’ innovatie

Vorig artikel Volgend artikel
19-02-2015

Innoveren als een startup in corporate en mkb-uitgeverijen

Om de veranderingen in techniek en markt bij te kunnen houden, is planmatig innoveren niet meer effectief. Direct uitrollen van innovaties en deze slim en al werkende weg vanaf het begin in direct contact met afnemers verder te brengen, lijkt de aangewezen weg, zowel voor grote als kleine bedrijven. Het nieuw paradigma (‘lean start up’) lijkt bepalend voor het succes van digitale mediabedrijven. Dat betekent een behoorlijke omslag in de bedrijfscultuur: omgaan met minder zekerheid, meer trial-and-error, minder documentatie en meer snelheid en durf. ‘Pressure cooker-achtige trajecten, proof of concept en show don’t tell. Dat werk’, aldus Gert Hans Berghuis, CEO van prijswinnend multidisciplinair ontwerpbureau Fabrique. In de transformatie van uitgeverij naar online mediabedrijf is innoveren in fluïde markten een kerncompetentie.

Met deze workshop vergroot je je innovatieve kennis en skills:

  • Ervaar ‘live’  het start up virus
  • Leer over low budget en effectieve innovatiemethodieken
  • Verbeter je innovatie-inspanningen
  • Laad je op door inspirerende praktijksituaties
  • Verwerf inzicht in succesfactoren en valkuilen van start up innovaties
  • Toepassen van out of the box denken
  • Skills om nieuwe kansen op te sporen
  • Leren van en met vakgenoten

Voor wie   Directies, productontwikkelaars, product managers, uitgevers, communitymanagers, marketeers, (hoofd)redacteuren, sales- en accountmanagers van zowel corporate als zelfstandige uitgeverijen. Maximaal 30 deelnemers

Wanneer   Donderdag 12 maart 2015, 13.00-17.00 uur

Waar          NUV, Hogehilweg 6, Amsterdam

Kosten       NUV-leden € 150,-*. Niet-leden betalen € 250,-*

Inschrijven is niet meer mogelijk.

ModeratorAfbeelding

Kees van Nunen, creatief inspirator | ultieme startup addict | hielp inmiddels 150 startup & corporate teams via  ‘Lean & Agile’ methoden te innoveren | ontwerper van  innovatie programma’s & corporate accelerators

PROGRAMMA

13.00     Ontvangst, registratie en een broodje

13.15      De trossen los: de opmaat naar ‘lean innoveren’ door Kees van Nunen

Het eerste uur is stoomcursus over lenige innovatiemethodieken. Daarnaast haalt een challenge de deelnemers uit hun comfortzone. Zo ontstaat de creatieve mind set waarin de innovatieve praktijkvoorbeelden, pitches en parallelsessies aan gaan slaan.

14.15      Niets doen is geen optie: de innovatiereis van Adobe door Marco Disseldorp, marketing manager bij Adobe

Ook grote bedrijven kunnen het zich niet meer veroorloven om aan de hand van meerjarenplannen en spread sheet management te innoveren. Adobe gooide in 2012 het roer volledig om en zette zichzelf opnieuw op de kaart. De transformatie kreeg momentum door ook van onderop te innoveren via een onorthodoxe ‘kick box’ methode. Hoe verliep dat proces, wat waren de uitkomsten en learnings; wat was de impact op organisatie en medewerkers? Geen corporate presentatie maar het verslag van medewerkers die onderdeel zijn van Adobe’s innovatiereis.

14.40     Pauze

15.00     Van idee tot start-up: ervaringen van een vakgenoot door Marie-Louise Kok, intrapreneur Innovation Lab bij Sanoma

Marie Louise neemt ons mee op haar innovatiereis en geeft aan de hand van veel (voor)beelden tips & trucks om van idee tot product of dienst te komen met een beperkt budget. Ze laat zien hoe je je productontwikkeling ‘customer centric’ vormgeeft; bij de ingrediënten voor succes en valkuilen; bij focusvastheid, testmethoden en gebruikte innovatietools.

15.25     Startup pitches: Upcoming/Polarsteps / Hubly / Spotnshop

Deze ultrakorte pitches geven inzicht in het denken en doen van startups. Presentaties door Koen Droste, CEO-eigenaar van Upcoming en Polarsteps.com; Paul van der Werf, co-founder Hubly.nl en Pamela Neelis van Spotnshop.nl.

15.55      Subsessies Hoe word ik een succesvolle kannibaal?

Aan de hand van stellingen gaat iedereen in aparte groepen met dit thema aan de slag.

16.30     ‘Take aways’ en activaties

De deelnemers krijgen van Kees van Nunen tips voor de innovatie in hun eigen praktijk.

16.45     Napraten met een hapje en een drankje

Onderwerpen
    sluiten