12 september NUV Academy – De kracht van data: Marketing in een hogere versnelling door een projectmatige aanpak

Vorig artikel Volgend artikel
17-07-2017

De kracht van data (IV)attachment-NUV-Academy-logo-20141
Marketing in een hogere versnelling door een projectmatige aanpak

 

Wegens succes herhaald!

In een wereld waarin klanten een real time, mobiel en gepersonaliseerd aanbod van uitgevers en adverteerders verwachten en waarin alles met alles is verbonden, zijn een datastrategie en een datagedreven organisatie onontbeerlijk. (Big) data is geen hype maar de basis voor de ‘competitive edge’ van uitgeverijen. Met datagedreven processen presteren ze beter.

NUV Academy wil uitgevers ondersteunen en stimuleren om datagedreven business te ontwikkelen om in een door algoritmen gedomineerde markt een eigen rol te kunnen blijven spelen, naast reuzen als Google, Amazon, Facebook en Apple. Daarom organiseert NUV Academy meerdere bijeenkomsten onder de paraplu ‘De kracht van data’. In 2016/2017 vonden de volgende bijeenkomsten plaats:

  • Introductie Big data: ’Optimalisatie van de klantpropositie’: wat elke manager moet weten over big data en waar en hoe je kunt beginnen met database publishing.
  • Inspiratiebijeenkomst ‘Business en contentoptimalisatie met data’: een mozaïek van cases.
  • ‘Data Governance in het uitgeefmediabedrijf’, over de privacy-aspecten van persoonsgebonden marketingdata.

In deze vierde bijeenkomst staan marketing en sales op basis van data centraal. Uitgeefmediabedrijven bevinden zich in verschillende fasen als het gaat om de toepassing van data in marketing en sales. In deze bijeenkomst gaan de deelnemers aan de slag met de acceleratie van databasemarketing in de eigen organisatie.

Na een algemene introductie van de mogelijkheden van data in de uitgeverij worden er korte cases gepresenteerd in verschillende toepassingsstadia en uitgeefmarkten. Zij vormen de opmaat voor break-outsessies.

Totaal

PRAKTISCH

Voor wie?                          
Iedereen die betrokken is bij de strategie en toepassing van databasemarketing: directies, management, marketing-, account- en salesmanagers, productmanagers, uitgevers en (hoofd)redacteuren
Wanneer?
Dinsdag 12 september 2017, 13.30-17.00 uur
Waar?
Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
Kosten?
Gratis voor MMA- en MVW-leden; NUV-leden betalen € 175,-; niet-leden betalen € 350,-*. Prijzen excl. btw.

Aanmeldformulier
Bekijk het volledige programma

PROGRAMMA

13.30 uur
Ontvangst en deelnemersregistratie
13.50 uur
Welkom – Nineke van Dalen, directeur NUV Academy
14.00 uur
Inleiding break-outsessies door Aloys van Balen, managing director en partner GEA Consultancy
14.10 uur   
‘Big data, big bullshit’?! – Pascal van Hattum, directeur van SAMR Data Creatives
14.25 uur     
Hoe start een (kleine) uitgever met data? – Erik Clabbers, GEA Consultancy
14.40 uur
Het dataluik van de marketing van Zwijsen België – Marianne Dewandeleer, marketingmanager
15.00 uur
Op weg naar top notch databasemarketing bij New Skool Media – Rob Koghee, eigenaar en directeur van New Skool Media
15.20 uur
Pauze
15.45 uur
Acceleratie van je database-marketingpraktijk: drie interactieve break-outsessies

  • Break-out 1:
    Uit de startblokken (onder leiding van Erik Clabbers)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die met zeer beperkte middelen willen experimenteren om de eigen mogelijkheden van de inzet van data willen ontdekken.
  • Break-out 2:
    Verbeteren van de ‘competetive edge’ (onder leiding van Aloys van Balen & Marianne Dewandeleer)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die datagedreven marketing/sales inzetten om concurrentievoordeel te halen. De deelnemers gaan aan de slag met de projectmatige benadering die versnelling en uitbouw van databasemarketing in de eigen organisatie ondersteunen.
  • Break-out 3:
    Data als basis voor missie en strategie (onder leiding van Pascal van Hattum)
    Voor deelnemers uit uitgeverijen die werken vanuit een breed gedragen visie en al werken met geautomatiseerde databasemarketing/sales en dat verder willen uitbouwen met datasets van derden.

16.30 uur
Plenaire afsluiting
17.00 uur
Napraten met een hapje en een drankje

Deelnemers ontvangen na de bijeenkomst een gevisualiseerd verslag met de kernpunten van de bevindingen van de break-outsessies.

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na deelname ontvang je van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in jouw plaats te laten deelnemen indien je ons hierover informeert. Je kunt je zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Bij afmelding 6 t/m 9 werkdagen voor de bijeenkomst wordt 75% en bij afmelding 0 t/m 5 werkdagen wordt 100% in rekening gebracht. Voor MMA- en MVW-leden vervalt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 175,-. Dit bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

sluiten