15 januari: Privacy in het crossmediale ecosysteem

Vorig artikel Volgend artikel
05-01-2015

DDMA en NUV Academy nodigen iedereen uit voor deze Interactieve Masterclass.

  • Voor wie? Directeuren, managers, uitgevers, content-, community- en platformmanagers, redacteuren en marketeers van uitgeefmediabedrijven
  • Deelnemers: Maximaal 30 deelnemers vanwege het interactieve karakter van de masterclass
  • Datum: Donderdag 15 januari 2015
  • Locatie: Nederlands Uitgeversverbond, Hogehilweg 6, 1101 CC Amsterdam
  • Kosten: NUV-leden betalen € 275,-*. Niet-leden € 450,-*
  • Inclusief: – Digitale syllabus – DDMA handboek ‘Telemarketing – Wet en werkelijkheid’ – DDMA-publicatie ‘Praktische juridische tips mobile’ – NUV/DDMA-certificaat van deelname

Aanmelden is niet meer mogelijk

Per 1-1-2015 nieuwe wetgeving

Noodzaak en urgentie

Of het nu gaat om leerlingprofielen, lead generation, telemarketing, om persoonlijke real time e-magazines of om toegangslicenties: in alle uitgeefsectoren en -processen is privacy aan de orde nu klantdata  exploderen en privacy de scharnier vormt naar de nieuwe datamarkten. Data driven marketing biedt uitgevers kansen als nooit te voren. Kennis van de wettelijke kaders is daarbij onontbeerlijk om  de positie van uitgevers als professionele en betrouwbare afzender te borgen, marktkansen te verhogen en torenhoge boetes en reputatieschade te voorkomen. 

Direct toepasbare kennis

Tijdens deze Masterclass word je in één dag door het woud van wetten, regels en codes geloodst. Uiteraard komen de wijziging van de cookiewet en de op handen zijnde nieuwe Europese privacywetgeving aan bod. Aan de hand van een integrale casus komt de complexe theorie tot leven en leer je door middel van praktische voorbeelden, hoe je zelfstandig een plan kan opstellen voor de omgang met klant- en gebruikersdata.

PROGRAMMA

10.00      Ontvangst en deelnemersregistratie

10.20      Welkom en introductie

10.30      Inleiding in de basismechanismen van privacyregelgeving

Naast het begrippenkader behandelen we de minimale waarborgen om aan de regelgeving te voldoen en krijg je feed back en  tips en trics voor praktische privacyprotocollen. Aan bod komen elementaire kwesties  als: wat  is toegestaan met welke data; hoe beoordeel je wat wel en wat niet kan; waarover informeer je personen die zijn opgenomen in databases; waaraan moet een opt out procedures voldoen?

12.30      Lunch

13.00      Privacy en kanalen

O.a. telemarketing, e-mail, cookies en apps passeren de revue

15.00      Pauze

15.15      Casus Facebook Custom Audiences

Aan de hand van de casus Facebook Custom Audiences wordt getoetst of de deelnemers een marketingcampagne kunnen beoordelen op privacyaspecten, zoals:

Mag ik de gegevens van mijn klanten/lezers aan Facebook geven? Wie is verantwoordelijk voor het targetten van mijn klanten die Facebooklid zijn? Hoe informeer ik op een juiste wijze en vraag ik toestemming indien nodig?

16.00      Afsluiting 

SPREKERS

Jetse Sprey, partner bij VersteegWigmanSprey advocaten.

Als specialist in intellectueel eigendom, privacy- en ondernemingsrecht, adviseert Jetse Sprey meerdere NUV-lidbedrijven.

Afbeelding

Jitty van Doodewaerd, compliance officer van de DDMA en betrokken bij (inter)nationale lobbytrajecten op het gebied van online advertising, privacy en marketing.

Afbeelding

Onderwerpen
    sluiten