24 september NUV Academy – Online leren als uitgeefactiviteit

Vorig artikel Volgend artikel
13-09-2015

You live, You learn

In de digitale samenleving veroudert niets zo snel als kennis en vaardigheden. Daarom is het voor consument, professional en student noodzakelijk om zich continu te ontwikkelen en zal de behoefte aan betrouwbare kennis een enorme vlucht nemen. Online leren zal daarin een hele belangrijke rol spelen. Er is nu al een concurrentiestrijd gaande tussen online aanbieders vanuit de hele wereld en die richten zich ook op Nederlandse markten. Voor Nederlandse uitgevers liggen er voldoende kansen om een ‘learning environment’ in te bedden in het uitgeefportfolio. Denk bijvoorbeeld aan online trainingen, toetsen, quizzen, webinars etc., zowel in de consumentenmarkt als die voor professionals. Het kan een extra inkomstenbron zijn en niet alleen voor educatieve uitgevers.

Wat kunnen we leren van de wereld van online onderwijs en applicaties die kennisdeling ondersteunen? Welke strategische afwegingen moet je als uitgever maken en waar krijg je in de praktijk mee te maken als je online leren toevoegt aan je activiteiten? Vragen waar je tijdens deze kennissessie antwoord op krijgt.

Schrijf je nu in! klik hier

Wat biedt de bijeenkomst van NUV Academy verder?

  • Duizelt het je ook? Wat zijn MOOC’s, ELO’s, LMS, blended en adaptive en social learning applicaties? En wat kun jij ermee?
  • Inspirerende praktijkcases van (internationale) uitgevers: hoe verdienen zij geld met online leren?
  • Workshop om nieuwe kansen op te sporen
  • Leren van en met vakgenoten

totaal sprekers_3

PRAKTISCH

Voor wie?   Directies, productontwikkelaars, productmanagers, uitgevers, communitymanagers, brand- en marketingmanagers, business development, marketeers, (hoofd)redacteuren van zowel corporate als mkb-uitgeverijen. Maximaal 40 deelnemers.
Wanneer?  Donderdag 24 september 2015
Waar?         Sanoma, zaal 2, Capellalaan 65, Hoofddorp
Kosten?     NUV-leden betalen € 125,- exclusief btw*; niet-leden betalen € 200,- exclusief btw.
*MVW-leden kunnen zich gratis inschrijven.

PROGRAMMA

Moderator: Marcel de Leeuwe, onafhankelijk e-learning adviseur en trainer bij Leerbeleving, voormalig uitgever bij Noordhoff Uitgevers. Marcel is co-auteur van het boek ‘social learning en leren met sociale media’.

14.00    Ontvangst en registratie

14.15    Duizelt het je ook? MOOC’s, ELO’s, LMS, blended, adaptive en social learning applicaties? En wat kun jij ermee? Theorie en trends door Marcel de Leeuwe en Sander Janssens, marketingdocent aan de Hogeschool Windesheim Zwolle en auteur bij Frankwatching.

14.35    Inspiratie en verdienmodellen van online leren binnen uitgeverijen door Bas Verhoeven, Business developer & UX designer bij Studio Wow (o.a. educatieve platformen) en Marie-Louise Kok, intrapreneur bij Sanoma. Leer van inspirerende praktijkcases van (internationale) uitgevers: hoe verdienen zij geld met online leren?

15.00    Pauze

15.15    Hoe maak je van (bestaande) content goede E-learning? In vogelvlucht neemt Gerrit Jan Oudenes, CEO Bespeak, je mee langs innovatieve praktijkvoorbeelden van online leerproducten en vertelt over keuzes die je kunt maken bij de creatie. Bespeak is een onderwijskundig ontwikkelbureau voor blended onderwijsoplossingen.

15.40    De kansen bij jouw doelgroep! Over leerwensen en behoefte om kennis te delen van consumenten, onderwijs-, zorg- en non-profit instellingen, bedrijven en overheid. Door Jeroen Kelder, directeur Atrivision, ontwikkelaar van leeroplossingen.

16.00    Mini–Workshop & pitch. Aan de hand van het Business Model Canvas en onder leiding van de moderator en trainers, gaan we in teamverband aan de slag met de vertaling van online leren naar jouw praktijk. Je bereidt een Quick Pitch voor die we van persoonlijke feedback gaan voorzien.

16.55    Slotakkoord door Marcel de Leeuwe

17.00    Borrelen met een hapje

INSCHRIJVEN & INFORMATIE

Schrijf je nu in! klik hier

Voor meer informatie: Marianna Beets of Linda Wit, telefoon 020 – 4309150.

Onderwerpen
    sluiten