29 juni NUV Academy – Mobile Marketing Kennissessie

Vorig artikel Volgend artikel
21-05-2015

We liften wel mee in de binnenzak van de klant, maar waar is de portemonnee? De zoektocht naar adequate mobiele proposities en businessmodellen.

Het mobiele kanaal heeft voor uitgevers topprioriteit. Meer en meer worden producten en advertentiecampagnes ‘mobile first’ ingezet. De vraag is niet meer of mediagebruikers mobiel toegang willen maar hoe en wanneer zij dat willen. Klanten verwachten toegang tot uitgeefmerken en -producten en direct contact via alle mogelijke kanalen: smartphones, tablets, phablets en wearables, zowel zakelijk als privé. Veel uitgevers staan echter pas aan het begin van multichannel en responsive design & content terwijl ook Google steeds nadrukkelijker daarop selecteert.

DOEL

Inzicht krijgen in de ontwikkelingen, speelveld  en  praktische toepassingen van  mobile marketing.

PRAKTISCH

Voor wie?   Marketing-  en salesmanagers, account managers, (branded)  content- en community managers, uitgevers, productmanagers die beginnen of zijn begonnen met de invoering van mobile marketing

Wanneer?  Maandag 29 juni 2015,  14.30 – 17.30 uur

Waar?        Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Amsterdam

Kosten?     NUV-leden betalen € 125,-*. Niet-leden € 225,-

* Medewerkers  van GPT- en MVW-lidbedrijven kunnen zich gratis inschrijven.

Inschrijven is niet meer mogelijk.

PROGRAMMA

14:30     Ontvangst en registratie

14:45     Opening door middagvoorzitter

14:50     Mobile marketing in Nederland – Stand van zaken

Hoe zetten marketeers mobile marketing in? Aan de hand van onderzoeken geeft Richard Otto een beeld van de inzet van Mobile Marketing in Nederland. De Mobile Marketing Monitor is een onderzoek gericht op mobile marketing en -advertising activiteiten van de top 500 marketeers in Nederland. MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek is een onderzoek onder 10.000+ smartphonebezitters. Veel merken zetten voor hun marketingactiviteiten al mobiele devices in. We willen weten hoe de zakelijke gebruiker en de consument daar op reageren; wat werkt wel en wat werkt niet? Richard Otto is oprichter van Mobile Marketing Nederland.

15:20     Mobiele strategieën en businessmodellen

Joris van Heukelom zal in zijn presentatie ingaan op de verschillende strategieën en business modellen voor mobile marketing. Met voorbeelden uit de uitgeverij zal worden toegelicht hoe uitgevers een mobile marketing strategie kunnen ontwikkelen. Joris van Heukelom is partner bij Makerstreet, daarvoor is hij als ‘director digital’ bij Sanoma Digital werkzaam geweest.

15:45     Pauze

16:00     Ontwikkelen, ontwerpen en exploiteren van mobiele content

Robin Heukels, Managing Director van Mobile Pioneers (Lectric Group), zal in zijn presentatie beschrijven wat er veranderd is nu de eindgebruiker onderweg, op het werk, in de supermarkt of op vakantie gewapend is met alle devices van nu. Wat betekent dit voor uitgevers die mobile marketing willen bedrijven? Wat zijn de vereisten om relevant te zijn op alle momenten in de timeline van de eindgebruiker? En hoe realiseer je optimale conversie?

16:30     En nu de praktijk

Plenaire vragen en discussie over de toepassing in de eigen uitgeverij met de deelnemers en de sprekers onder leiding van middagvoorzitter Daan van Reenen. De verschillende aspecten van mobile marketing worden verder uitgediept om een scherper inzicht te krijgen in de relevantie van mobile marketing voor de eigen uitgeverij.

Daan van Reenen is interim consultant en programmamanager voor uitgeverijen en is daarvoor werkzaam geweest bij Bohn Stafleu van Loghum, Sdu Uitgevers en Brill.

17:00     Napraten met een hapje en een drankje

Onderwerpen
    sluiten