5 november NUV Academy – Ontwikkelen en uitgeven van educatieve games

Vorig artikel Volgend artikel
28-10-2015

GEU/MVW en NUV Academy organiseren op donderdag 5 november 2015 de workshop

Ontwikkelen en uitgeven van educatieve games
.

In vervolg op de bijeenkomst over ‘Applied Gaming in de uitgeefportefeuille’ in juni dit jaar organiseert NUV Academy met Dutch Game Garden een workshop over ontwikkelen en business modelling van educatieve games.

Games bieden talloze mogelijkheden om leer- en studieresultaten te versterken. Games inspireren, motiveren en dagen leerlingen/studenten uit. Mits goed gemaakt bieden ze effectieve ondersteuning bij zelfsturend en adaptief onderwijs. Zowel in funderend als hoger onderwijs trainen leerlingen/studenten spelenderwijs skills en kennis en vormen games een uitstekende aanvulling op of zijn complementair aan bestaand les- of studiemateriaal.
De grote potentie van games wordt door uitgevers nog enigszins schoorvoetend ingepast in de uitgeefportfolio. Relatieve onbekendheid met het ontwikkelproces en verdienmodellen is een hindernis. Tijdens deze workshop gaan de deelnemers aan de slag met positionering, marketing en verdienmodellen van educatieve games in de eigen onderwijssegmenten.

PRAKTISCH

Voor wie? Uitgeefmanagers, uitgevers, business developers en marketingmanagers die het uitgeven van applied games (nog meer) in de vingers willen krijgen.
Wanneer? Donderdag 5 november 2015, 13.00 – 17.30 uur.
Waar? Nederlands Uitgeversverbond, Hogehilweg 6, Amsterdam
Kosten? Gratis en exclusief voor medewerkers van MVW- en GEU-lidbedrijven. Op de ledenlijst kunt u zien of uw organisatie lid is.
Inschrijven?
Schrijf u hier in. 

3 sprekers

PROGRAMMA

12.30     Ontvangst met een broodje, deelnemersregistratie
13.00     Opening door middagvoorzitter Jan-Pieter van Seventer, managing director Dutch Game Garden.
13.15      Jan-Pieter van Seventer: De totstandkoming van een applied game. Een inleiding over het ontwikkelproces van games, over de rollen van verschillende betrokkenen en de inbreng van domeinkennis.
13.30     Denken als een game developer, warming-up onder leiding van Christel van Grinsven, operations manager Dutch Game Garden. In groepjes wordt het spel Gamescope gespeeld waarbij de deelnemers aan de hand van de ‘case Wordfeud’ leren hoe ze een applied game-concept kritisch kunnen analyseren. Aan de hand van vragen vanuit het perspectief van de game developer beoordelen deelnemers welke elementen leiden tot een effectieve applied game.
14.15      Business Model Canvassing, een introductie door Jan-Pieter van Seventer. Inleiding over businessmodellen voor games en praktische introductie voor de break-out sessies.
14.30     Pauze
14.45     Break-out sessies primair, voortgezet en hoger onderwijs. Uitgevers voor het mbo kunnen ervoor kiezen om aan te sluiten bij het voortgezet of hoger beroepsonderwijs. Aan de hand van (fictieve) cases worden de fasen in het uitgeefproces van educatieve games door de deelnemers ‘hands on’ geëxploreerd.

  • Fase 1: marktverkenning, positionering en relevantie
  • Fase 2: vraagarticulatie/design en realisatie
  • Fase 3: vermarkten en verbeteren

15.45     Take aways uit de break-outs
16.00     Verkenning van een kwaliteitskeurmerk voor educatieve games door Ed Mos, senior business developer TNO.
16.20     Wrap up
16.40     Hapje en drankje

Onderwerpen
    sluiten