8 maart NUV Academy – themabijeenkomst 'Van content naar context'

Vorig artikel Volgend artikel
02-03-2016

ext

NUV Academy nodigt u uit voor de themabijeenkomst

Van content naar context

Klanten verwachten overal, altijd en real time toegang tot content. Content die social, beeldbepalend, persoonlijk relevant is en straks verrijkt met VR-toepassingen. In tijden van adblockers kan rijke content echter niet meer volledig worden betaald uit advertentie-inkomsten. Contentmarketing biedt nieuwe kansen voor media en merken.

Relevante content voor klanten is voor uitgevers business as usual. Nieuw is dat dat nu moet gebeuren in een digitale setting waarbij de klant actief is via meerdere kanalen en platforms, met ieder hun eigen format waarbij het product of het verhaal continu en consequent over de bühne moet worden gebracht. Deze bijeenkomst biedt inzicht in de organisatie van een toekomstbestendige contentorganisatie gebaseerd op de context van de klant: Van content naar context in de ruimste zin. Aan de hand van vier cases krijgen we inzicht in de verwachtingen van een adverteerder en leren we van de praktijkervaringen van drie uitgevers.

Leerdoelen:

  • Verdieping van inzicht in de (toekomstige) klantverwachtingen.
  • Handreikingen voor verbetering van de UX.
  • Inzicht in het 360 graden uitgeefmodel: contentorganisatie, productie, distributie en fulfilment.
  • Aangrijpingspunten voor rendementsverbetering van content.
  • Leren van klant en collega’s in verschillende marktsegmenten en in verschillende fasen van datagedreven contentorganisatie.

PRAKTISCH

Voor wie? Product owners en -ontwikkelaars, uitgevers, online content- en procesmanagers, (hoofd)redacteuren, marcommers.
Wanneer? Dinsdag 8 maart 2016, 13.00-17.00 uur
Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
Kosten? Gratis voor MVW-leden. NUV-leden betalen € 150,- ; niet-leden betalen € 300,- excl. btw*

Meld u direct aan

PROGRAMMA

13.00     Registratie en ontvangst

13.30     Welkom door middagvoorzitter Daan van Reenen, directeur-eigenaar van Darwin Media.

Daan heeft veel ervaring in uitgeefland, zowel in strategische als operationele managementfuncties. Als consultant & interimmanager voor informatiezaken adviseert hij uitgevers in verschillende sectoren.

13.45      Van content naar context: van ervaring naar beleving door Edwin de Kuiper, directeur-eigenaar van Nieuw-Initiatief | Contentmanagement voor uitgeverijen.

Edwin maakt klantverwachtingen inzichtelijk en concretiseert de customer journey/experience aan de hand van voorbeelden. Wat zijn de trends; wat komt er nog aan in 2016/2017 en wat betekenen die voor afnemers? Waar moeten we op focussen in het uitgeefproces en de contentorganisatie? Hoe realiseer je een optimale gebruikerservaring en organiseer je de voor- en achterkant van je content? En hoe sluit je de organisatie daarop aan? Aan de hand van een helder schema passeren deze issues de revue.

14.45      Pauze

Praktijkcases

Na de key note van Edwin verdiepen we aan de hand van drie praktijkcases diverse aspecten van contextualisatie.

15.00     De klant aan het woord

De verwachtingen van AFAS Software door Sander Seton, marketingmanager. Zoals ieder merk of organisatie ontwikkelt AFAS een contentstrategie om (toekomstige) klanten te boeien. Hoe AFAS vorm geeft aan deze strategie horen we van Sander. AFAS verwacht via de samenwerking met uitgevers meer uit zijn contentstrategie te kunnen halen. Sander presenteert de ervaringen van ATAS met het samenwerken met uitgevers en hoe hij die graag verder in ingevuld zou zien. Hoe kijkt AFAS  als adverteerder aan tegen de toegevoegde waarde van uitgevers en wat zouden uitgevers moeten bieden qua relevante content en een juiste UX voor de potentiële afnemers van AFAS?

Uitgevers aan het woord

15.40     Het reisverslag van Reed Business Information. Als redacteur nieuwe media bij Reed Business Information is Madelon de Lepper medeverantwoordelijk voor de verrijking van de B2B content. Op het snijvlak van en in nauwe samenwerking met product development, UX en redactie verrijkt zij de content over alle kanalen op basis van user engagement data. Madelon licht toe hoe dit proces verloopt en wat dat oplevert voor de merken van Reed Business: de internationale titels (World Poultry, AllAboutFeed, Pig Progress en Dairy Global), Boerderij, Landleven en Groenten & Fruit.

16.00     Across media bij VI door Robert van den Ham, uitgever Voetbal International (VI)

Nog geen twee jaar geleden gekozen tot ‘Crossmedia Man van het Jaar’ en dan onlangs in een interview met Mediafacts vertellen dat ‘crossmedia denken & doen’ voor media eigenlijk geen werkbare strategie meer is. Anno nu is het across media, stelt Robert van den Ham. Bij crossmediaal werken wordt nog te vaak uitgegaan van één lezer/gebruiker die bereikt wordt met eenzelfde tone of voice en invalshoek, en dat dan via diverse mediatypes van een mediamerk. ‘Die tijd is voorbij. Al die mediatypes, van print tot mobile, hebben tegenwoordig hun eigen lezer of gebruiker, met hun eigen achtergrond en gewenste benadering’, stelt Robert. Hij neemt ons mee langs het differentiële aanbod dat wordt ontwikkeld bij Voetbal International, zowel qua mediatypes als content.

16.20     En … ondertussen bij NU.nl door Jorik Dopmeijer, Head of Product

16 jaar na de bestorming van de Nederlandse nieuwsmarkt staat NU.nl aan de vooravond van een aantal belangrijke vernieuwingen die de belofte van nieuwscontext gaan waarmaken. Jorik belicht meer dan het gebruikelijke topje van de sluier en neemt ons mee langs diverse op stapel staande productverrijkingen en zoomt in op de impact op de redactionele werkwijze, contentproductie en verschillende schermen.

16.40    Vragen/discussie/wrap up door de middagvoorzitter

17.00     Afsluitende borrel 

INFORMATIE

Voor meer informatie neemt u contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 50.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW-leden wordt bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 150,- alsnog in rekening gebracht. Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

Onderwerpen
    sluiten