9 februari 2017: Workshop 'Van early adopter naar een massapubliek'

Vorig artikel Volgend artikel
27-01-2017

Van early adopter naar een massapubliekLogo NUV Academy met pinguins, nieuw

NUV Academy workshop

De ontwikkeling van een product dat werkelijk voldoet aan de behoefte van klanten, is al niet eenvoudig, de sprong van een kleine groep vroege gebruikers naar de realisatie van mainstreamgebruik is dat al helemaal niet. Doorslaggevend is de mate van daadwerkelijk begrijpen én bereiken van de juiste klanten in élke fase van de productontwikkeling. In deze workshop schakelen de trainers met de deelnemers tussen theoretisch kader en modellen (o.a. Lean Startup en Crossing the Chasm) en de praktijk aan de hand van cases.

De deelnemers verwerven praktische inzichten in het gedrag van verschillende soorten klanten in verschillende productontwikkelingsfasen. Zij leren hoe deze inzichten kunnen worden ingezet tijdens de productontwikkeling en hoe op het juiste moment en op welke manier kan worden overgegaan naar marketing om de massa te bereiken.

Afbeelding

PRAKTISCH

  • Voor wie? (Content)marketeers, brand- en online marketingmanagers, contentmanagers, business- en productontwikkelaars, product owners, uitgevers, community managers en (hoofd)redacteuren, in zowel corporate als mkb-uitgeverijen.
  • Wanneer? Donderdag 9 februari 2017, 13.00-17.00 uur
  • Waar? Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam
  • Kosten?* Gratis voor MVW-leden; NUV-leden betalen € 175,-; niet-leden betalen € 350,-*. Prijzen excl. btw.

Meld je direct aan

PROGRAMMA

13.00     Registratie en ontvangst

13.15      Activiteit: uitleg en oefening product-adoptiecyclus
Resultaat: de deelnemer krijgt inzicht in hoe verschillende types klanten zich in de verschillende productontwikkelingsfasen gedragen.

14.00     Activiteit: uitleg en oefening concurrentie-positioneringkompas
Resultaat: de deelnemer leert hoe deze inzichten toegepast kunnen worden.

14.45     Pauze

15.00     Activiteit: uitleg en oefening innovatiecanvas
Resultaat: de deelnemer ontwikkelt inzicht in wanneer de productontwikkeling gereed is om de massa te bereiken.

15.45     Activiteit: uitleg en oefening 19 tractiekanalen
Resultaat: de deelnemer leert hoe de massa vervolgens wordt bereikt met inzet van diverse kanalen.

16.30     Plenaire afsluiting

16.45     Netwerkborrel

TRAINERS

Sprekers, totaal

Wendy Woelders, innovation manager and lean startup leader bij o.a. Philips. Wendy is MBA geschoold maar kiest altijd de pragmatische insteek. Ze heeft een achtergrond in de gezondheidszorg, telecommunicatie en educatie (o.a. als uitgever) en schakelt moeiteloos van abstract naar concreet en van strategie naar operatie.

Marie-Louise Kok ontwikkelt digitale leerproducten en –diensten volgens de Lean Startup methode. Met twintig jaar ervaring in marketing & media bij o.a. TMG, Sdu en Sanoma is zij sinds 2012 gespecialiseerd in Learning.

OPMERKING

Graag maken de trainers de inhoud zo relevant mogelijk voor de deelnemers. Het is mogelijk om (met collega’s) te werken aan een eigen praktijkcase (bijvoorbeeld een product, dienst of project dat nog niet of recent is gelanceerd) om zo de vertaalslag naar de eigen business te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om deel te nemen zonder eigen praktijkcasus. De trainers verstrekken een illustratieve casus om mee aan de slag te gaan in de workshop.

INFORMATIE

Voor meer informatie neem je contact op met Linda Wit, telefoon 020 – 430 91 65.

Inschrijfformulier

*Betalings- en annuleringsvoorwaarden

Na inschrijving ontvangt u van ons een factuur. Het is altijd mogelijk om een vervangende collega in uw plaats te laten deelnemen indien u ons hierover informeert. U kunt zich zonder kosten afmelden tot 10 werkdagen voor de bijeenkomst. Daarna is restitutie helaas niet meer mogelijk. Voor MVW-leden vervalt verder bij afmelding binnen 5 werkdagen de korting van € 175,-, dat bedrag wordt dan alsnog in rekening gebracht.

Voor werkgevers zijn deze zakelijke scholingskosten fiscaal aftrekbaar. Voor particulieren zijn scholingskosten aftrekbaar van de inkomstenbelasting. Daarbij geldt een drempelbedrag van € 250,-.

sluiten