AKO introduceert winnaar Renew The Book in winkels

Vorig artikel Volgend artikel
01-02-2016

Bookarang, winnaar van de GAU competitie ‘Renew The Book’, gaat bij AKO een nieuw technologisch hulpmiddel implementeren om klanten te helpen bij het kiezen van een boek: de persoonlijke boekentipper.

De boekentipper is een digitaal programma dat de klant een aantal vragen laat beantwoorden over zichzelf en over zijn leesvoorkeuren. Vervolgens krijgt de klant een persoonlijk advies voor boeken die op dat moment in de winkel aanwezig zijn of die online besteld kunnen worden, met de mogelijkheid om de titel daarna in de winkel af te halen of thuis te laten bezorgen. Op die manier wil de retailer met winkels op stations en luchthavens klanten ‘ondersteunen in het keuzeproces, waarbij snelheid en gemak centraal staan’.

Voor de introductie van de boekentipper werkt AKO samen met de Amsterdamse boekenadviesdienst Bookarang, die gespecialiseerd is in literatuuranalyse en inhoudelijke boekaanbevelingen. Bookarang won eind 2015 de hoofdprijs van de Renew the Book competitie voor start-ups, die de GAU samen met Rockstart had georganiseerd. Bij de AKO-vestiging in Lounge 2 van Schiphol is de boekentipper aanwezig op vier interactieve schermen. Op deze locatie is nog een speciale service toegevoegd: een geografische boekentipper, waarin alle in de winkel aanwezige boeken zijn verzameld op een navigeerbare wereldkaart. Zo kan de klant een boek vinden dat zich afspeelt op zijn reisbestemming.

Onderwerpen
    sluiten