Alles weten over metadata? Bezoek het Boekblad-seminar met korting!

Vorig artikel Volgend artikel
24-01-2014

Het aanbod van boeken breidt zich zowel in de online als offline shop steeds meer uit. Hoe kunt u als uitgeverij er dan toch voor zorgen dat uw boeken bestsellers worden? Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat het bijhouden en compleet maken van de juiste data ervoor zorgt dat de boekverkopen per titel 473 procent kan stijgen! Meer weten over hoe u uw titels optimaal kunt presenteren? Boekblad houdt op 27 februari 2014 vanaf 12.00 uur in Kasteel Oudaen in Utrecht een seminar over Metadata. Leden van de GAU, GEU en MVW krijgen 20 procent korting.

Meta4Books is de centrale databank voor het Nederlandse en Vlaamse boekenvak. Graag biedt Meta4Books zijn kennis aan om aan te tonen dat het van belang is om de data goed bij te houden. Het bijhouden van de data stimuleert niet alleen de onlineverkoop maar ook de verkoop in de boekhandel.

Doelgroep

Uitgevers, boekhandelaren en marketeers die zich bezighouden met het optimaal communiceren van hun aanbod. Bepaal jij welke onderdelen van de boeken op orde zijn om zo veel mogelijk zichtbaar te zijn en daarmee omzet te genereren, dan ben je op de juiste plek!

De sprekers

Gwen Celis (Meta4Books)
Deed haar eerste ervaringen op in de grafische sector was later vooral actief  voor museale opstellingen waarbij het multimediale aspect centraal stond. Bij Meta4Books zorgt ze voor de sensibilisering aan de kant van de uitgever en de invoer van de metadata aan de kant van de database.

Tine Philips (Meta4Books)
Sinds 2010 is zij als projectleider verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het bestelplatform Boekenbank. Zij werkt ook mee aan het opzetten van een centrale databank Meta4Books en aan het lanceren van een aantal online platformen voor de boekensector, zoals het collectie-vormingsplatform Bibbank voor bibliotheken en het digitaal aanbiedingsplatform BoeDA.

Gwen en Tine leggen uit wat het belang is van metadata en hoe u het gebruik van metadata goed kunt organiseren.

Jacqueline Remmers (VBK Uitgevers)
Jacqueline is er binnen VBK verantwoordelijk voor dat nieuwe ontwikkelingen op het gebied van metadata worden opgevolgd, dat de titels van VBK zo goed mogelijk gevonden kunnen worden  en dat de rol van VBK in de digitale distributieketen zo goed mogelijk vertegenwoordigd wordt. Jacqueline beantwoordt brandende vragen die je niet snel durft te stellen.

Erik-Jan Bulthuis (CB)
CB beheert namens uitgevers veel metadata en deelt deze met boekverkopers. Dit gaat om grote aantallen: ruim 1500 uitgevers wensen 80.000 fysieke boeken en 30.000 e-books kenbaar te maken bij 2500 boekverkopers. Erik-Jan Bulthuis is verantwoordelijk voor het efficiënt, betrouwbaar en tijdig uitwisselen van al deze data. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor productontwikkeling rondom e-books. Erik-Jan presenteert een best practice van een webshop.

Linda de Leur (bol.com)
Linda is Category Manager Boeken NL bij bol.com. Het is haar verantwoordelijkheid dat klanten de weg naar het juiste boek vinden. Door goede metadata kunnen lang vergeten boeken ineens bestsellers worden. De visie van een boekverkoper op metadata.

Het programma begint om 12.00 uur (ontvangst) en eindigt om 16.30 uur met een borrel.

Als GAU-, GEU- of MVW-lid betaalt u 100 euro in plaats van 125 euro.

Onderwerpen
    sluiten