IAB US en MMA komen met Mobile Phone Creative Guidelines

Vorig artikel Volgend artikel
07-02-2013

Vanwege de aanhoudende groei in mobile en vele verzoeken van haar leden heeft IAB US samen met de Mobile Marketing Association de Mobile Phone Creative Guidelines gelanceerd. De richtlijnen zijn bedoeld om creatieve bureaus en publishers in staat te stellen om mobiel in te zetten voor een dynamischere customer experience. Ook moeten de richtlijnen het aan- en verkopen van mobiele advertenties eenvoudiger en effectiever maken.

De Mobile Phone Creative Guidelines zijn tot stand gekomen met input van media- en marketingauthoriteiten en op die manier voorzien van gedetailleerde specificaties voor mobiele advertentieformaten. In de richtlijnen wordt ook rekening gehouden met verschillende soorten mobiele devices en ze zijn relevant voor zowel mobile web en in-app advertising.

Essentiƫle elementen in de richtlijnen zijn:

  • Creatieve naam van het type advertentie
  • Maximale expanded dimensies
  • Maximale file load size
  • Implementatie-instructies en best practices
  • Ondersteunde creatieve bestandsformaten
Onderwerpen
    sluiten