NUV Academy. 3-daagse training: Content in marcom en sales

Vorig artikel Volgend artikel
01-06-2015

Content speelt een cruciale rol in het conversieproces van marcom en sales. Marcommers en copywriters moeten content inzetten die de klant verleidt om tot actie over te gaan. Kennis en toepassingsvaardigheden van tools en klantdata zijn key in de performance van sales en marketing, niet in de laatste plaats in samenwerking met commerciële partners!

In deze zeer complete, 3-daagse training van NUV Academy en LECTRIC komen de vereisten voor succesvolle multichannel contentmarketing op een zeer praktijkgerichte manier aan bod. Aan de hand van zo veel mogelijk eigen materiaal en voorbeelden worden  technieken en vaardigheden getraind voor het maken van content die verkoopt!

DOEL

Inzichten en vaardigheden opdoen binnen het brede spectrum van online content, specifiek  gericht op marketing en sales in de uitgeefsector.

PRAKTISCH

Voor wie? Marcom- en Sales medewerkers die zich bezighouden met e-commerce en branded contentcampagnes

Door wie? Docent Etienne Donicie

Wanneer? Maandag 20, woensdag 22 en woensdag 29 juli 2015 van 9.30-16.30 uur

Waar?       Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam

Kosten?   NUV-leden betalen € 999,-*. Niet-leden € 1.500,-*

Inschrijven is niet meer mogelijk.

TRAININGSPROGRAMMA
Dag 1: Succesfactoren online content tot zoekmachines en marketing

  • Introductie en kennismaking deelnemers
  • Afspraken en leerdoelen
  • Trainingsopbouw

Succesfactoren van online content:

  • Doelgroepanalyse
  • Begripsbepaling: content management, conversie optimalisatie, content strategie
  • Crossmedia: analyse van kanalen en (mobiele) platformen
  • Gevolgen voor diverse vormen van online content
  • Soorten media: owned, paid en earned
  • Bepaling van relevantie en keuze van mediaplatform en -kanaal
  • KPI’s van content: vastleggen, analyseren en optimaliseren
  • Beoordeling van doelmatigheid en, kwaliteit van content
  • App-content, mobile en digitale verdienmodellen 

Search engine (marketing) optimalisatie:

  • De werking van zoekmachines
  • Drie pijlers: autoriteit verhogen, vindbaarheid optimaliseren en technische voorwaarden
  • Pagina-indeling en SEO
  • Keyword analyse: veelvoorkomende zoekwoorden

Dag 2: Datagedreven content, conversie en social media
Meten is weten: Voor- en nadelen van methoden: hardop denkprocedure, eyetracking, meest gebruikte analyse pakketten, enquête, interview, groepsgesprek, screen capture, A/B test.

Conversieproces: Inrichting en toepassing van het conversieproces en het genereren van de juiste data om conversie te stimuleren.

Social media:

  • Trends in social media en mobiele content
  • Doelgroep en kanaalkeuze en de rol van de redacteur
  • Facebook, Twittter, LinkedIn, Instagram, Printerest, Tumbler in vogelvlucht
  • ‘User generated content’; interactie, engagement, blogging
  • Beeld: YouTube, maken van infographics, gebruik van Google Maps, slideshows enzovoort
  • ‘Edgerank’ en meten van effectiviteit van social media
  • Type content dat zichtbaar tot conversie leidt

Websites:

  • Globale uitleg van CMS, navigatie, conversiegericht ontwerp, usability
  • Conversieoptimalisatie: van bezoek naar aankoop

Dag 3: Tekstmodellen

  • AIDA
  • Carewords van McGovern
  • Zes overtuigingsprincipes van Cialdini en de toepasbaarheid op webpagina’s
  • Call to action
  • Optimale landings-, categorie-, product-, inschrijf- en bestelpagina’s
  • A/B testen
Onderwerpen
    sluiten