NUV Academy – 3-daagse training: Klantgedreven online contentcreatie

Vorig artikel Volgend artikel
20-05-2015

Mediagebruikers verwachten steeds vaker real time, platform onafhankelijk, verrijkte en activerende op maat gesneden content die aanzet tot interactie. Kennis van en toepassingsskills op basis van klantdata en contenttools zijn voor  redacteuren en journalisten essentieel voor hun beroepsuitoefening, evenals kennis van de adequate inzet van diverse soorten content voor verschillende digitale platformen en kanalen.

In deze zeer complete, 3-daagse training van NUV Academy en LECTRIC komen de vereisten voor succesvolle multichannel contentgeneratie en -selectie op een zeer praktijkgerichte manier aan bod. Aan de hand van eigen teksten en voorbeelden wordt geoefend met nieuwe technieken en vaardigheden voor het maken van klantgerichte omnimediale relevante content.

DOEL

Inzichten en vaardigheden opdoen voor customer centric omnimediale digitale content.

PRAKTISCH

Voor wie? (hoofd)redacteuren, communitymanagers, productmanagers

Door wie? Docent Etienne Donicie

Wanneer? Dinsdag 14, woensdag 15 en dinsdag 21 juli 2015 van 9.30-16.30 uur

Waar?       Nederlands Uitgeversverbond (NUV), Hogehilweg 6, Amsterdam

Kosten?   NUV-leden betalen € 999,-*. Niet-leden € 1.500,-*

Inschrijven is niet meer mogelijk.

TRAININGSPROGRAMMA

Dag 1: Succesfactoren online content tot zoekmachines en marketing

Introductie:

  • Introductie en kennismaking deelnemers
  • Afspraken en leerdoelen
  • Trainingsopbouw

Succesfactoren van online content:

  • Doelgroepanalyse
  • Begripsbepaling: content management, conversie optimalisatie, content strategie
  • Crossmedia: analyse van kanalen en (mobiele) platformen
  • Gevolgen voor diverse vormen van online content
  • Soorten media: owned, paid en earned
  • Bepaling van relevantie en keuze van mediaplatform en -kanaal
  • KPI’s van content: vastleggen, analyseren en optimaliseren
  • Beoordeling van doelmatigheid en, kwaliteit van content
  • App-content, mobile en digitale verdienmodellen

Search engine (marketing) optimalisatie:

  • De werking van zoekmachines
  • Drie pijlers: autoriteit verhogen, vindbaarheid optimaliseren en technische voorwaarden
  • Pagina-indeling en SEO
  • Keyword analyse: veelvoorkomende zoekwoorden

Dag 2: Datagedreven content, conversie en social media
Meten is weten: Voor- en nadelen van methoden: hardop denkprocedure, eyetracking, meest gebruikte analyse pakketten, enquête, interview, groepsgesprek, screen capture, A/B test.

Conversieproces: Inrichting en toepassing van het conversieproces en het genereren van de juiste data om conversie te stimuleren.

Social media:

  • Trends in social media en mobiele content
  • Doelgroep en kanaalkeuze en de rol van de redacteur
  • Facebook, Twittter, LinkedIn, Instagram, Printerest, Tumbler in vogelvlucht
  • ‘User generated content’; interactie, engagement, blogging
  • Beeld: YouTube, maken van infographics, gebruik van Google Maps, slideshows enzovoort
  • ‘Edgerank’ en meten van effectiviteit van social media
  • Type content dat zichtbaar tot conversie leidt

Websites:

  • Globale uitleg van CMS, navigatie, conversiegericht ontwerp, usability
  • Conversieoptimalisatie: van bezoek naar aankoop

Dag 3: Tekstmodellen

  • AIDA
  • Carewords van McGovern
  • Zes overtuigingsprincipes van Cialdini en de toepasbaarheid op webpagina’s
  • Call to action
  • Optimale landings-, categorie-, product-, inschrijf- en bestelpagina’s
  • A/B testen
Onderwerpen
    sluiten