NUV-masterclass 'Sales, marketing, digitale innovatie & non-fictie'

Vorig artikel Volgend artikel
25-11-2014

Voor de NUV-masterclass ‘Sales, marketing, digitale innovatie & non-fictie’ zijn kosteloos twee plaatsen beschikbaar. Medewerkers van uitgeverijen die aangesloten zijn bij het NUV kunnen zich melden bij Martijn David. De NUV-masterclass is een onderdeel van de master Redacteur/editor (Universiteit van Amsterdam).

De masterclass is geconcentreerd rondom sales (inclusief direct sales), marketing (inclusief publiciteit, online en offline) en digitale ontwikkelingen als e-commerce. Twee dagen worden besteed aan de vele facetten van een marketingplan.

De terugkomavonden zijn gewijd aan een door de deelnemers voorbereid allround marketingplan dat aan de hand van een briefing moet worden opgesteld. Het onderwijs wordt gecoördineerd door Mark Pieters en verzorgd door gespecialiseerde gastdocenten. Aan deze masterclass doen ook studenten mee van de Universiteit van Amsterdam die een toekomst in het boekenvak ambiëren. Er valt veel synergie te verwachten van deze combinatie van deelnemers vanuit het NUV, een nieuwe generatie studenten plus een pittig docentencorps, afkomstig uit het werkveld.

Docent en aanspreekpunt voor deze masterclass:

Contactpersoon vanuit de Universiteit van Amsterdam:

Programma NUV-masterclass:

Donderdag, vrijdag – tweedaagse workshop onder leiding van experts, over onder andere:

  • Digitale ontwikkelingen en innovatie, waaronder digitale exploitatie, spotify en andere abonnementen, bibliotheken, e-commerce.
  • Marketing (inclusief publiciteit) van non-fictie online (social media, websites, analytics) en offline.
  • Sales (online en offline) en de samenwerking met de boekhandel bij non-fictie.
  • De workshop sluit af met een opdracht op basis van een briefing. De briefing betreft het manuscript dat de redacteur/editors eerder die week onder handen hebben gehad: hoe dit boek-in-wording te gaan marketen?

Terugkomavonden op dinsdag en donderdag:

Naast enkele kortere onderwerpen worden de opdrachten besproken in deze avondcolleges, waar enkele studenten hun plan presenteren. Gastdocenten zijn daarbij aanwezig.

Masterclass in het kort:

Wanneer? 22 en 23 januari 2015 van 10.00-16.00 uur.

Terugkomavonden: 27 januari 2015 en 29 januari 2015 van 19.00-21.30 uur.

Waar? Universiteit van Amsterdam

Onderwerpen
    sluiten