Springer Media neemt Nederlandse gezondheidszorgportfolio over van Reed Business Nederland

Vorig artikel Volgend artikel
31-07-2015

De directie van Springer Media heeft vandaag de voorgenomen overname van de Nederlandse uitgeefactiviteiten voor de gezondheidszorg van Reed Business Nederland aangekondigd. De portfolio bestaat uit Nederlandstalige boeken, evenementen en tijdschriften voor professionals (in opleiding) in de gezondheidszorg.

Springer Media, onderdeel van Springer Nature, publiceert Nederlandstalige vakinformatie en educatieve uitgaven onder de merknaam Bohn Stafleu van Loghum (BSL). BSL ondersteunt professionals, studenten en instellingen in de gezondheidszorg in hun dagelijkse praktijk en bij een leven lang leren.

Yvonne Campfens, algemeen directeur van Springer Media: “Door de verrijking met de portfolio van Reed Business Nederland kunnen wij een verbeterd aanbod ontwikkelen voor professionals, studenten en instellingen, zowel in print en online als via evenementen. Auteurs, redacties en verenigingen krijgen hiermee een bredere thuisbasis, die ook voor de langere termijn stevig staat. Het is spannend om als mediabedrijf voorop te lopen in dit tijdperk van grote veranderingen in de gezondheidszorgmarkt waarin we content steeds meer crossmediaal aanbieden en verspreiden.”

De voorgenomen overname betreft de uitgeefactiviteiten van boeken voor de (para)medische educatieve markt inclusief Studiecloud en Schrijven leer je Zo. Tevens omvat de voorgenomen overname evenementen voor zorgprofessionals en -managers, gekoppeld aan de titels Nursing, Tijdschrift voor Verzorgenden (TvV), Tijdschrift voor verpleegkundig experts (TvZ), Zorgvisie, Zorg+Welzijn, Sociaal Bestek, Activiteitensector, Kinderopvang en Management Kinderopvang.

De 40 medewerkers die in dienst zijn van Reed Business Nederland en die verbonden zijn aan de Nederlandse gezondheidszorgactiviteiten treden in dienst bij Springer Media, standplaats Houten. Dit gebeurt zodra het verkoopproces – na advies van de Ondernemingsraden – is afgerond.

Rob Kolkman, CEO Reed Business Nederland: “Ons portfolio transformeert in toenemende mate van digitale content naar producten die in het hart van het werkproces van onze klanten liggen en hen helpen bij het nemen van beslissingen. In lijn met deze strategie focust Reed Business Nederland zich op het leveren van data- en informatie oplossingen aan professionals in verschillende internationale markten. De gezondheidszorg uitgeefactiviteiten hebben een primaire focus op de Nederlandse markt. We hebben de overtuiging dat we in Springer Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden met een solide reputatie, waar deze activiteiten van nature passen in de strategie.”

Derk Haank, CEO van Springer Nature, waar Springer Media onderdeel van uitmaakt: “De overname stelt ons in staat onderzoekers, studenten, docenten en professionals te helpen om meer te ontdekken en de zorg en wetenschap vooruit te helpen.”

Bron: persbericht Springer Media

Onderwerpen
    sluiten