Workshop: Van verkoopgesprek naar communicatieadvies aan adverteerders en commerciële partners

Vorig artikel Volgend artikel
22-10-2014

Doel van de Workshop: De uitgever als communicatieadviseur!

Inzicht verschaffen in hoe je een groter gedeelte van het marketingbudget van adverteerders kunt verkrijgen. Namelijk door het geven van (strategisch) communicatieadvies. De workshop gaat over wat wel en niet werkt in advertenties en ‘sponsored content’; over de basisvoorwaarden voor effectiviteit en de werking van psychologische verleiders; en over optimalisatie van de ROI op campagnes.

Aanmelden is niet meer mogelijk

Voor wie? Marketing- , sales- en accountmanagers maar ook directeuren en productmanagers/uitgevers  die zich bezighouden met customer-mediaontwikkeling en partnerwerving
Datum: Woensdag 12 november 2014 – 13.00-16.30 uur
Locatie: Hogehilweg 6 te Amsterdam (kantoor NUV)
Aanmelding: Maximaal 25 deelnemers, deelnameregistratie vindt plaats op volgorde van binnenkomst
Kosten: Leden van het NUV betalen € 99,-; niet-leden € 150,-

Doelgroep

Voor iedereen wie een volwaardige adviesrol wil vervullen richting adverteerders om hun meer toegevoegde waarde te bieden en daarmee de klantenbinding te versterken en omzetdoelen te realiseren. Een dergelijke adviesrol sluit aan bij het onderzoek van Media voor Vak & Wetenschap over ‘Trends in B2B Mediabestedingen 2012 – 2013′.

Uitgangspunten

De kracht van uitgevers is hun enorme inhoudelijke kennis (lezers, marktontwikkelingen, productkennis enzovoort). Die kennis is een waardevolle en unieke basis voor adviezen aan adverteerders. Deze workshop biedt daar bovenop inzicht in reclamepsychologische wetmatigheden waarmee een mediacampagne al op basaal niveau kan worden verbeterd.

PROGRAMMA en SPREKERS

13.00 uur Ontvangst en registratie
13.30 uur Aanvang workshop
16.30 uur Napraten met drankje en hapjeAfbeelding

Erik Stevens, partner bij Phaff & Partners, behandelt de volgende onderwerpen aan de hand van theorie en praktijk  (voorbeelden van advertenties, banners, websites en andere commerciële uitingen):

  • Branding versus aanzetten tot actie: waar zet de adverteerder op in?
  • Wat voorafgaat aan effectiviteit: geloofwaardigheid en concrete aansluiting bij de doelgroep.
  • Reclamepsychologie: de inzet van verleiders om de wervingskracht te versterken.

AfbeeldingThomas Cech, algemeen manager van PSH, vertelt over zijn ervaringen met de ondersteuning en multimediale uitbreiding van proposities in zowel magazines als digitale media en over adviestrajecten aan adverteerders om meer rendement te realiseren met hun marketingbudget.

Tijdens de workshop is er ruime mogelijkheid tot interactie om  best practices en praktische tips uit te wisselen.

Deelnemers wordt gevraagd vooraf enkele pdf’s op te sturen van advertenties of andere commerciële uitingen. Deze zullen in de workshop worden geanalyseerd op verbetermogelijkheden waarbij ook de relatie naar communicatiestrategie wordt gelegd. Insturen kan naar m.beets@nuv.nl.

Onderwerpen
    sluiten